תוכן עניינים

הכנת צ'ק ליסט לחתונה יעשה לכם סדר ויארגן לכם את הראש

מזל טוב! התארסתם! עכשיו מתחיל המרוץ והפקת האירוע הכי גדול בחייכם. אז מה עושים עכשיו? עם מי מדברים ומתי? הפתרון שלנו – מכינים צ'ק ליסט לחתונה ומתחילים בארגונים. אל דאגה, אנחנו באריא כבר הכנו עבורכם מדריך פשוט שיעשה לכם סדר בבלאגן.

צ'ק ליסט לחתונה שלב ראשון בתכנון חתונה | אריא
צ'ק ליסט לחתונה שלב ראשון בתכנון חתונה | אריא

השלב הראשון בתכנון חתונה: תכנון התקציב

הכנת הצ'ק ליסט לחתונה היא למעשה המשימה הראשונה והחשובה ביותר שיש לעשות בזמן שמארגנים חתונה. אז ממה מתחילים? דבר ראשון החליטו איזה תקציב יש לכם ומאיפה לגייס כספים, כאשר העצה הטובה ביותר תמיד היא להשתמש רק במה שיש לכם ואתם יכולים לקבל ממשפחה או מהבנק בריבית הכי נמוכה. תמיד עדיף להתייחס לצ'קים שתקבלו כאל בונוס ולא כאל התקציב העיקרי משום שבשלב זה אין לכם מושג כמה תקבלו והכל יכול לקרות. כמו כן עליכם לחשוב איזה סוג של חתונה תרצו ולפי זה לבחור את סוג האולם, דבר אשר משפיע על התקציב. האם אתם מעוניינים באולם אירועים יוקרתי או אולי אולם אירועים "פשוט" יותר וזול יותר. אלו דברים שיש לחשוב עליהם מההתחלה כי זה מה שיקבע את הטון של האירוע שלכם

שלב שני בצ'ק ליסט לחתונה - מציאת אולם

למרות שאת זה קשה לסגור לפעמים מראש כי יש תמיד בלת"מים, מזה נגזר יתר התקציב שלכם וכל ההחלטות – שמלה לאולם או שמלה לחוף הים, איפור ושיער וכמובן אילו אנשי מקצוע ואיזה קייטרינג. לכן עליכם להחליט על מיקום ולחפש אולם אירועים באיזור שאתם מעונינים בו. האם אתם מחפשים אולם חתונות במרכז, בצפון או בכל מקום אחר. לפני שתבחרו אולם לא תוכלו לתזמן את כל המשימות שלכם. כמו כן תוכלו לדעת מה התקציב שנשאר לכם לשאר הדברים לפי אופי האולם שתבחרו ומחירי המנות שתקבלו.

צ'ק ליסט לחתונה השלב השלישי: תחימת זמנים

חשוב להבין שהפקת חתונה נעשית כהלכה אם תוחמים אותה בזמנים עד תאריך האירוע ומחלקים את המשימות לפי זמנים. לכן החלוקה הברורה של צ'ק ליסט לחתונה נעשית לפי הזמנים שנותנים לכם אנשי המקצוע והספקים כדי לסגור תאריכים ולהתחיל לעבוד על האירוע שלכם. לכן – לאחר שבחרתם אולם ואתם יודעים מה התקציב שנשאר לכם ומה התאריך שבו תתחתנו, הכינו רשימת ספקים שבה תכתבו את רשימת הספקים ולידם מחיר + תאריך יעד אחרון שתצטרכו להודיע להם אם שוכרים אותם, והוסיפו כמה שבועות לפני ליתר ביטחון.

בואו נדבר- אנחנו כאן כדי להגשים את החלום שלכם

שלב רביעי בצ'ק ליסט - בחירת אנשי המקצוע שנחוצים לכם – כמה שיותר מוקדם

אנשי המקצוע שאתם זקוקים להם נמצאים ברשימה הגדולה ואליהם תפנו לפי הסדר כדי לקבוע אתם. חשוב לזכור שיש אולמות אירועים ומקומות שמעמידים לרשותכם חלק מאנשי המקצוע כמו:

  • טבחים ומלצרים – האם הם חלק משירותי האולם או בנפרד? מה עומד לרשותם במטבח האולם?
  • ברמן ובר – מה תוכלו להוסיף על שירותי הבר של האולם והאם יש לכם בכלל שירות כזה, או שתצטרכו להזמין מבחוץ?
  • דיג'יי וסאונד – לחלק מהאולמות יש דיג'יי הבית. בדקו אם זה מתאים לכם, יחד עם ציוד הסאונד.
  • צלמים – היום נהוג לצלם גם בווידיאו וגם בסטילס ולהציע מגנטים לאורחים. 
  • מעצבים – מי מעצב את האולם, האם אנשי האולם דואגים לעיצוב? מה הם מוכנים לתת לכם כחלק ממנו? מי דואג לפרחים, לתאורה, לכלי האוכל וההגשה?
  • גימיקים ואטרקציות – חלק מאנשי המקצוע בתחום זה מוצעים כאנשי מקצוע מומלצים על ידי האולם גם במחיר של עסקת חבילה. בדקו האם זה נוח לכם והאם המחיר כדאי, ומה הם מוכנים לתת לכם כחלק מהשירות שלהם ואם זה מתאים לטעמכם ולסגנונכם האישי. מילת המפתח היא גמישות ללכת לקראתכם. בכל מקרה, אין צק ליסט בלי "גימיק אחד" לפחות.
  • דוכני מזון ייחודיים – היום נהוג לצ'פר את האורחים גם דוכני מזון ייחודיים כמו מתוקים, טאבון, גריל, דוכן שייקים ועוד. בדקו האם ייתנו לכם להעמיד דוכנים כאלה והאם יש לבעלי האולם את הגמישות המספקת ללכת לקראתכם.

בגדים לאירוע

לא מדובר רק בקניית שמלת כלה עם חליפת חתן, אלא גם בבגדים להחלפה לריקודים ומי שרוצה לערוך אירוע צילומים השחתת השמלה צריך לקחת בחשבון את זה. כחצי שנה לפני האירוע כדאי להחליט אם מזמינים שמלה זולה מאתרים בחו"ל או תופרים אותה במיוחד בזול יותר כאן, או ששוכרים שמלה במחירים שמוצעים בישראל. חליפה היא בדרך כלל יותר זולה משמלה אבל דורשת תיקונים ולכן חשוב שהכל יהיה מוכן כמה שבועות לפני האירוע.

הזמנת מאפרת ומסרקת

איפור ועיצוב שיער נעשים ביום החתונה אבל איפור ניסיון ובחירת סירוק ותספורת נעשים שבועות לפני כן כדי לוודא התאמה וכדי לעשות הכנות אחרונות לתיקונים קוסמטיים במצב העור, אם זה נדרש. רצוי מאוד לסגור עם אנשי המקצוע כשלושה חודשים לפני כן. 

הזמנות – אימייל או מודפסות?

היום יש רבים שמוותרים על הזמנות מודפסות אבל עדיין חשוב מאוד לעצב אותן בצורה יפה ומכובדת ואת זה עושים ברגע שקובעים באיזה אולם מתחתנים, האם יש סידורי הסעה וחניה מיוחדים, האם יש לכם בקשות מיוחדות למתנות או להתנהגות כמו קוד לבוש וסעיפים שונים כנהוג היום, כמו שאלות תפריט ייחודי לאנשים שיש להם הגבלות, כדי לוודא שכולם ייהנו באירוע בלי הפתעות.

דברים נוספים שיש לקחת בחשבון ולהוסיף לצ'ק ליסט לחתונה שלכם

בנוסף לכל מה שרשמנו יש עוד כמה דברים קטנים אבל חשובים שאתם חייבים להוסיף לצ'ק ליסט שלכם לחתונה: פתיחת תיק ברבנות, רכישת אלכוהול נוסף, רכישת טבעות הנישואין, בחירת השירים לחתונה + שיר הכניסה לחופה, מתנות לאורחים, וקישוטים לרכב.

בואו נדבר- אנחנו כאן כדי להגשים את החלום שלכם

ברוש 2, היי פארק, שוהם

אולי יעניין אותך עוד...

טרנדים בעיצוב חתונה 2024 אריא אולם אירועים

עיצוב חתונה – הטרנדים של שנת 2024

עיצוב חתונה חלומית: הטרנדים הבאים של 2024 צילום: עדי אלבז עולם החתונות מתפתח כל הזמן, וטרנדים חדשים צוברים תאוצה בכל שנה. בין אם אתם חולמים

חתונה במלחמה או ביטול חתונה - אריא אולם אירועים

חתונה במלחמה או ביטול חתונה

חופה בחורף באריא – הרבה יותר יפה ממה שחשבתם צילום: עדי אלבז תוכן עניינים אם אתם מחפשים את המקום המושלם לארח את הכנס שלכם, מצאתם.

חופה בחורף | אריא אירועים

חופת חורף באריא

חופה בחורף באריא – הרבה יותר יפה ממה שחשבתם צילום: עדי אלבז החורף בישראל הוא התקופה המושלמת לחופה מרגשת עם הקרובים, המשפחה והחברים. רוצים לעמוד

דילוג לתוכן